marloesrio.reismee.nl

I go to Rioooooo!

Nog één (lees: ‘n half) nachtje slapen en dan begint het grote avontuur. In Düsseldorf stap ik morgenvroeg in het vliegtuig om, met een tussenstop in Madrid, ’s avonds in Rio De Janeiro te landen. En dan…

Nadat ik in november vorig jaar te horen had gekregen dat ik geselecteerd was als vrijwilliger voor de Spelen in Rio duurde en duurde het maar voordat ik de ‘letter of invitation’ kreeg, in deze uitnodigingsbrief zou o.a. staan voor welke functie waarvoor je ingedeeld was. Ondertussen kwam ik wel in contact met andere Nederlandse vrijwilligers (zie foto's) en begonnen we met het maken van de eerste plannen. Zo hebben we o.a. een echte volunteer pin, oftewel een speldje (zie foto's) ontworpen. Blijkbaar is zo’n pin tijdens de Spelen nogal een ‘hot item’ en hebben zowel vrijwilligers als landenteams een uniek speldje dat ze vervolgens met elkaar ruilen om zodoende zoveel mogelijk verschillende speldjes te verzamelen. Daar wilden wij graag aan meedoen natuurlijk. Op dit moment zitten er 40 speldjes in mijn koffer, dus ik ben benieuwd hoeveel ik er zal hebben op het einde van mijn reis.

Maar even terug naar het vrijwilligersverhaal. Ik had de moed over het ontvangen van die beruchte uitnodigingsbrief al lang opgegeven en was me ondertussen dan ook alvast aan het instellen op een lange vakantie van vier weken aan de Copacabana met een Caipirinha in mijn hand. Ook te gek, maar ik was toch een beetje teleurgesteld over het mislukken van mijn poging tot het doen van vrijwilligerswerk. Maar… toen kwam drie weken geleden dan toch eindelijk het verlossende mailtje. Ik zal als vrijwilliger gaan werken in Deodoro (zie foto's) bij het Olympic Equestrian Center als ‘stables team member’. Eerlijk gezegd geloof ik het pas echt wanneer ik aan mijn eerste werkdag begin, maar ik ben in ieder geval wel al heel enthousiast.

Wat ik uit de communicatie met het organiserend comité mag geloven is dat de Brazilianen maar wat trots zijn op het feit dat de eerste Spelen ooit in Zuid-Amerika gehouden juist in hun land in het prachtige Rio de Janeiro worden georganiseerd. Wij horen uit de media berichten over misstanden in de samenleving en het niet op tijd af zijn van het Olympisch dorp en andere Olympische venues.

Ik ben dus vooral benieuwd naar de sfeer en staat van Olympische stadions in Rio en naar reacties van de Carioca's (inwoners van Rio) zelf.

Ik hoop dat ik mooie avonturen mag gaan beleven voor, tijdens en na de Spelen in Rio de Janeiro en dat er tussendoor ook nog wat tijd is om de omgeving te ontdekken. Ik zou het leuk vinden als jullie met me mee reizen middels deze blog.

Liefs en tot blogs!

Marloes

Reacties

Reacties

mam

Ik zit net te controleren of link werkt. Prima dus, had niet anders verwacht.
Hoop dat het een geweldig avontuur gaat worden en je onvergetelijke ervaringen gaat beleven.
Stoer dat je dit avontuur aangaat. Ben trots op je.

mam

Weer thuis na een zeer korte nacht. Half 4 opgestaan, reisje Dusseldorf. Vlucht van 6.00 u met Iberia.
Nog een leuke foto gemaakt tijdens wachten op incheck.
Zie je mail.
Ben benieuwd hoe je reis verloopt, er is weinig tijd tussen landing Madrid en vervolg reis naar Rio. Duimen maar.

Els

Hoi Marloes. Ik heb deze link doorgekregen van jouw pap. Vind het stoer wat je doet / gaat doen in Rio en ik ga je volgen. Heel veel suc6 en ontzettend veel plezier. Els Sengers

pap

Hoi meid hoe is ie, tot gisteren heeft Mollema de wielerwedstrijd classic st sebastiaan in spanje gewonnen hij is in bloedvorm dus dat belooft iets voor volgende week,was er gisteren iets mis gegaan,och ja het zal niet de laatste keer zijn.gisteren zaten we op een bericht van je te wachten,we moeten er nog aan wennen dat er een groot tijd verschil is,maar dat lukt wel. groetjes

pap

Regen en nog eens regen al twee dagen lang maar er komt verbetering volgens de weermannen, daar heb jij natuurlijk geen last van, nog twee dagen en dan barst het los onze vacantie bedoel ik dan, gekheid wij verheugen ons al op de opening want je hebt ons behoorlijk nieuwsgierig gemaakt met je verhalen tom dumoullin maakt het goed dat zij hij gisteren op tv de rust in rio deet hem goed ik hoop dat je reis dagen voorspoedig verlopen en dat je veel lol hebt met die meiden ,wat ik ook prachtig vind om je stem te horen via het telefoon gesprek met jasper van 3fm het is net alsof je hier om de hoek staat, tot de volgende keer groetjes

pap

Wat een mooie opening ,de tv beelden waren prachtig ik vond zeker de indianen stam heel mooi volgens de kenners was het het niet zo spannend als in londen,maar ja iedereen denkt daar anders over,vandaag ga ik met opa wielrennen kijken hij komt bij ons pannekoeken eten,daar had hij zin in, vandaag is ook je eerste werk dag ik hoop dat het je bevalt en dat we er snel iets van vernemen als ik dit zit te schrijven dan slaap jij nog tenminste dat veronderstel ik fijne dag verder en tot straks gr pap

Pap

Dag Marloes hoe is het tijdje niets meer vernomen hoe en wat de stand van zaken is,het gaat nederland niet voor de wind wat betreft een paar sport takken maar misschien waren de verwachtingen ook te hoog ingeschat ,we zijn net terug uit Leuven leuk weekend gehad veel gewandeld ook in Overijse de druiven regio bijzonder goed weer gehad ,nu nog en de stad bruisde weer wat betreft activieteiten,wat toevallig dat we zo kort bij jou voormalige kamer logeerde gisteren hebben we nog twee leuke stads wandelingen gedaan ,en we hebben ons verwent met goed eten (bij Domus) en lekkere lokale biertjes groetjes Pap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!